Isnin, 4 Mac 2013

Sebagai masyarakat yang bertanggungjawab, kita haruslah tolong-menolong antara satu sama lain. Nyatakan kepentingan tolong-menolong antara satu sama lain.


Marcapada, sikap tolong-menolong antara satu sama lain sangat penting dalam kehidupan. Bersikap sebegini ada kepentingannya kepada kita dan masyarakat umumnya.
                Antara kepentingan sikap tolong-menolong ialah kita akan dapat merapatkan hubungan silaturahim. Hal ini demikian kerana sikap ini memerlukan pergaulan antara individu dengan individu lain dalam sesebuah kelompok masyarakat.
                Selain itu, hal inijuga penting kerana dengan menanam sikap ini seseorang itu dapat meningkatkan kualiti hidupnya. Sebagai contoh, seorang lelaki yang sering menolong orang lain mempunyai pelakuan yang baik.
                Di samping itu, sikap tolong-menolong juga dapat membentuk masyarakat yang bersatu-padu. Tamsilnya, sesebuah masyarakat bekerjasama demi membersihkan kawasan persekitaran sesebuah tempat.
                Konklusinya, terdapat banyak kepentingan dengan mengamalkan amalan tolong-menolong. Sekiranya semua orang dapat mengamalkan amalan ini pasti masyarakat dapat hidup dalam suasana yang aman damai.
                                                                                                                             120 patah perkataan

47 ulasan:

  1. can i copy?

    BalasPadam
  2. boleh saya salin

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. haha bodohnya kau ni.dah la gedik..tulis BI pun salah.balik kampung tanam jagung la wei..

      Padam
    2. gedik ke

      Padam
    3. betullah BI dia tu bro..can't I copy this?? tak boleh ke sy copy bnda ni?? tu je kot dia tnya.kau tu yg tak lulus BI nak ckp org cerdik pastu gedik pehal??? manis betul mulut kau bro~

      Padam
    4. buto mak ko

      Padam
  4. can i copy?

    BalasPadam
  5. can I copy?

    BalasPadam
  6. boleh sy copy ? please :) untuk pt3

    BalasPadam
  7. can i copy???please i need it for pt3 too..

    BalasPadam
  8. boleh saya salin

    BalasPadam
  9. boleh copy? sgt penting kpd sy ~ pls and thx :)

    BalasPadam
  10. boleh saya copy ...

    BalasPadam
  11. boleh saya copy???

    BalasPadam
  12. Isnin, 4 Mac 2013
    Sebagai masyarakat yang bertanggungjawab, kita haruslah tolong-menolong antara satu sama lain. Nyatakan kepentingan tolong-menolong antara satu sama lain.

    Marcapada, sikap tolong-menolong antara satu sama lain sangat penting dalam kehidupan. Bersikap sebegini ada kepentingannya kepada kita dan masyarakat umumnya.
    Antara kepentingan sikap tolong-menolong ialah kita akan dapat merapatkan hubungan silaturahim. Hal ini demikian kerana sikap ini memerlukan pergaulan antara individu dengan individu lain dalam sesebuah kelompok masyarakat.
    Selain itu, hal inijuga penting kerana dengan menanam sikap ini seseorang itu dapat meningkatkan kualiti hidupnya. Sebagai contoh, seorang lelaki yang sering menolong orang lain mempunyai pelakuan yang baik.
    Di samping itu, sikap tolong-menolong juga dapat membentuk masyarakat yang bersatu-padu. Tamsilnya, sesebuah masyarakat bekerjasama demi membersihkan kawasan persekitaran sesebuah tempat.
    Konklusinya, terdapat banyak kepentingan dengan mengamalkan amalan tolong-menolong. Sekiranya semua orang dapat mengamalkan amalan ini pasti masyarakat dapat hidup dalam suasana yang aman damai.
    120 patah perkataan
    Dicatat oleh Azam di 6:47 PTG

    BalasPadam
  13. Isnin, 4 Mac 2013
    Sebagai masyarakat yang bertanggungjawab, kita haruslah tolong-menolong antara satu sama lain. Nyatakan kepentingan tolong-menolong antara satu sama lain.

    Marcapada, sikap tolong-menolong antara satu sama lain sangat penting dalam kehidupan. Bersikap sebegini ada kepentingannya kepada kita dan masyarakat umumnya.
    Antara kepentingan sikap tolong-menolong ialah kita akan dapat merapatkan hubungan silaturahim. Hal ini demikian kerana sikap ini memerlukan pergaulan antara individu dengan individu lain dalam sesebuah kelompok masyarakat.
    Selain itu, hal inijuga penting kerana dengan menanam sikap ini seseorang itu dapat meningkatkan kualiti hidupnya. Sebagai contoh, seorang lelaki yang sering menolong orang lain mempunyai pelakuan yang baik.
    Di samping itu, sikap tolong-menolong juga dapat membentuk masyarakat yang bersatu-padu. Tamsilnya, sesebuah masyarakat bekerjasama demi membersihkan kawasan persekitaran sesebuah tempat.
    Konklusinya, terdapat banyak kepentingan dengan mengamalkan amalan tolong-menolong. Sekiranya semua orang dapat mengamalkan amalan ini pasti masyarakat dapat hidup dalam suasana yang aman damai.
    120 patah perkataan
    Dicatat oleh Azam di 6:47 PTG SO EASY......you guys are so noob copy also connot haizz (lol) anyway i've just copy it.....

    BalasPadam
  14. rasanya ada kesalahan tatabahasa kat situ

    BalasPadam
  15. can i copy

    BalasPadam
  16. nak copy bleh??

    BalasPadam
  17. semua nak amik untuk pt3 ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya..lah utk apa lagi..he.he

      Padam
  18. can i copy this?

    BalasPadam
  19. can i copy this

    BalasPadam
  20. uinaaa,,,,boleh aq copy kh nie

    BalasPadam
  21. pls I need it urgently for my pt3 examination.would you pls allow me to copy the text above???

    BalasPadam
  22. can i copy plzzz

    BalasPadam
  23. boleh saya copy? thank u.

    BalasPadam
  24. you know people are actually visiting this site bcs theyre hoping to copy it. if it cant be done , youre just pissing students off. you don't wanna be the victim of their swearing, do you?

    BalasPadam
  25. nak copy please?

    BalasPadam
  26. nak copy please?

    BalasPadam
  27. nak kopi bole

    BalasPadam
  28. woi babi bagi lah copy setan

    BalasPadam