Sabtu, 6 Mac 2010

Lawak Bilik Guru(26)

Harijadi ke-17

Seorang anak bertanya kepada ibunya.

Anak : Mama, apabila hari jadi saya ke-17 nanti, boleh saya buat pesta di rumah?

Mama : Boleh…boleh..Nanti mama akan aturkan.

Anak : Mama,boleh saya ajak kawan-kawan saya sekali?

Mama : Boleh,nanti mama uruskan jemputannya.

Anak : Mama, boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

Mama : Boleh,boleh, nanti mama belikan.

Maka tibalah hari jadinya yang ke-17 itu, berpestalah dia di rumahnya.Kawan-kawannya sudah datang.Anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya kepada mamanya.

Anak : Mama,boleh saya pakai gincu tak?

Mama : Tak boleh!

Anak : Alah…..mama, pada harijadi ke-17 inikan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai gincu pun tak boleh.

Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta.Kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu. Kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai gincu.

Anak : Alaaaa ….bolehlah mama.

Mama : Azwan!!!!! Kali ini mama tidak mahu berkompromi.Tidak boleh.Kamukan lelaki!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan