Rabu, 4 Mei 2011

Keburukan Internet(Karangan Rangsangan)

Keburukan Internet

Internet merupakan suatu teknologi yang mendapat tempat dalam kalangan manusia kini. Penggunaan internet telah memberi pelbagai kesan negatif kepada kehidupan manusia.

Penyebaran maklumat secara meluas telah melabelkan internet sebagai penyebar khabar angin.Hal ini demikian kerana internet tidak mempunyai sistem penapisan yang berkesan.

Selain itu,masyarakat juga sudah taksub dengan penggunaan internet sehingga kurang mengamalkan aktiviti kunjung mengunjungi antara satu sama lain.Hal ini demikian kerana hubungan “siber” lebih meluas sekarang yang membolehkan seseorang itu boleh berkomunikasi dengan orang lain tanpa perlu bersemuka dengannya.

Di samping itu, internet merupakan tempat tumpuan penggunanya mendapatkan bahan lucah.Sememangnya penggunaan internet dalam aspek ini memang bertentangan dengan ajaran agama.

Kesimpulannya, masalah penggunaan internet yang tidak sihat ini perlu dikawal oleh kerajaan dengan bersungguh-sungguh. Masyarakat pula perlu lebih pandai memilih bahan dalam internet.

125 patah perkataan

18 ulasan: