Sabtu, 6 Oktober 2012

Faedah-faedah Berkebun


Berkebun merupakan aktiviti yang sangat berfaedah kepada kita. Pelbagai faedah dapat kita peroleh melalui aktiviti ini.

Menjimatkan perbelanjaan harian keluarga merupakan salah satu faedah sekiranya kita melakukan aktiviti ini. Hal ini demikian kerana kita tidak perlu membeli keperluan dapur seperti sayur-sayuran sekiranya kita menanamnya di kebun kita.

Selain itu, hubungan kekeluargaan juga akan semakin erat melalui aktiviti ini. Hal ini kerana ahli keluarga akan bersama-sama mengusahakan kebun tersebut agar mengeluarkan hasil yang memuaskan.

Di samping itu, apabila kita berkebun, tubuh badan kita akan bertambah sihat. Sebagai contoh, semasa melakukan aktiviti menyangkul tanah, badan kita akan mengeluarkan peluh yang baik untuk kesihatan kita.

Kesimpulannya, berbudi kepada tanah tiada ruginya. Justeru, ativiti ini perlu dilakukan oleh mereka yang mempunyai peluang dan masa untuk melakukannya.

120 patah perkataan

54 ulasan:

  1. kalau ingin lebih mantap panjangkan lagi

    BalasPadam
  2. ayat x power

    BalasPadam
  3. minta copy ye.

    BalasPadam
  4. Ayat x cnggih

    BalasPadam
  5. yeah.. TQ.. boleh copy.. tekan Ctrl pasto C (copy)

    BalasPadam
  6. mohon share ye

    BalasPadam
  7. bagus krangan ini
    bnyk membantu saya...
    #saya berikan satu tanda bagus kepada penulis

    BalasPadam
  8. karangan ape ni
    pendek gile
    bapok dio

    BalasPadam
    Balasan
    1. Karangan tidak boleh melebihi 120 patah perkataan.. Cuba tengok dalam soalan2 karangan.. Maksimum hanya 120

      Padam
    2. Karangan tidak boleh melebihi 120 patah perkataan.. Cuba tengok dalam soalan2 karangan.. Maksimum hanya 120

      Padam
    3. karangan boleh meleihi 120 kalau lebih gramatis

      Padam
    4. Walaupun karangan initial pendek tetapi kalau ayt sendiri ditambah kerangan Yang panjang

      Padam
  9. can i copy?????nice review....

    BalasPadam
  10. jangan cakap camtu tah tah karangan korang pun sama cacat

    BalasPadam
  11. Peperiksaan pertengahan tahun soalan bocor

    BalasPadam
  12. ayat pendek tapi cun

    BalasPadam
  13. Karangan ini sangat baik untuk murid sekolah rendah. Bagus��

    BalasPadam
  14. 124 patah perkataan laaa

    BalasPadam
  15. Bole tahan la

    BalasPadam
  16. Bagus lah karangan ni,tak lah macam org yang mengata karangan ni "STUPID ESSAY"

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  18. baguslah karangan ini tapi juga boleh tulis lebih banyak lagi

    BalasPadam
  19. karanganboleh melebihi 120 patah perkataan jika karangan itu gramatis

    BalasPadam
  20. hijjaz ogai

    BalasPadam
  21. Cikgu saya kata kita tak perlu nk kira patah perkataan

    BalasPadam
  22. minta untuk peperiksaan upsr tq

    BalasPadam
  23. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  24. mohon untuk salin karangan tuan...tq

    BalasPadam
  25. Saya dapat A+ masa buat kerja rumah yang cikgu bagi tau bagus karangan ni

    BalasPadam
  26. baik lo! ini banyak membantu saya dalam homework aku o~ baik baik

    BalasPadam