Ahad, 29 Ogos 2010

CONTOH PENGEMBANGAN ISI (28)

Ibu bapa memainkan peranan penting dalam meningkatkan kecemerlangan akademik anak-anak. Beri pendapat anda.

PENGEMBANGAN ISI

A1)Di samping itu, ibu bapa juga perlu sentiasa berhubung rapat dengan guru-guru yang mengajar anak-anak mereka di sekolah, persis kata mutiara bagai aur dengan tebing.

A2)Hal ini demikian kerana terdapat segelintir ibu bapa yang langsung tidak mengambil tahu tentang pencapaian akademik anak-anak mereka di sekolah.

A3)Dengan itu, mereka akan dapat mengetahui pencapaian anak-anak mereka melalui hubungan yang baik dengan guru-guru di sekolah.

A4)Sebagai contoh, ibu bapa yang sibuk boleh menelefon guru-guru yang mengajar anak-anak mereka sekurang-kurangnya sebulan sekali bagi mengetahui perkembangan pelajaran anaka-anak mereka.

A5)Hubungan yang baik antara kedua-dua belah pihak amatlah diperlukan bagi merealisasikan impian anak-anak mereka.

PERENGGAN LENGKAP

Di samping itu, ibu bapa juga perlu sentiasa berhubung rapat dengan guru-guru yang mengajar anak-anak mereka di sekolah, persis kata mutiara bagai aur dengan tebing.Hal ini demikian kerana terdapat segelintir ibu bapa yang langsung tidak mengambil tahu tentang pencapaian akademik anak-anak mereka di sekolah. Dengan itu, mereka akan dapat mengetahui pencapaian anak-anak mereka melalui hubungan yang baik dengan guru-guru di sekolah. Sebagai contoh, ibu bapa yang sibuk boleh menelefon guru-guru yang mengajar anak-anak mereka sekurang-kurangnya sebulan sekali bagi mengetahui perkembangan pelajaran anaka-anak mereka.Hubungan yang baik antara kedua-dua belah pihak amatlah diperlukan bagi merealisasikan impian anak-anak mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan